Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 15 september 2018

Hemma igen.

  Har varit i väg på en golfronda till västsverige. Lundsbrunns golfbana har hållit i PRO:s RM i golf och vi var i väg sex stycken från Gotland i två bilar. Upp via Nynäs i tisdags morse och kom fram till banan rätt sen eftermiddag. Eftersom det regnade rätt mycket blev det en fika innan vi letade oss fram till vårt hotell. Hotell Gustav i Götene bodde vi på i två nätter, inga större krusiduller men vi sov gott och fick frukost på caféet bredvid som fungerade som reception.

  För min och en till blev det spel individuellt första dagen, de andra fyra spelade även lagtävlan dag två. Ingen av oss hade någon framskjuten placering utan vi fick gå långt ner i resultatlistan för att hitta oss. Men vad gör det om hundra år. Banan var fin och vi hade en otrolig tur med vädret. Våra två första startande fick lite regn på sig men när det var min tur så fick vi några stänk på oss den första kvarten. Däremot blåste det ordentligt så jag fick hålla upp för vind, men, men ....
Prisutdelning och kamratmiddag efter tävlingen avslutade dagen, lite surr på hotellet blev det men vi var ganska möra så det blev tidigt i säng.

  Dag två var det lagtävling och de våra gick ut tidigt, jag och Zacke var med och tog emot dom när de kom in efter nio hål och när de kom sista hålen.
Vy över åttans hål.

Gotlands deltagare håller i flaggan på green.

Svårputtat, backe ner och i från det här läget gällde det att 
träffa hålet annars försvan bollen.

  Jag och tjejerna stannade kvar till prisutdelningen, men gubbarna drog i väg. Vi hade dock tid att äta en ordentlig pizza när vi kom fram till Oskarshamn. Båtfärden sov vi mestadels och klockan var över ett innan jag kom till sängs. Och i går blev det en hel del sittande här framför datorn för att sköta administrationen för resan och en del annat som behövde göras. Och i dag har det varit lördag med melodikryss, handel och mer sittande här. Får se hur länge jag orkar med boken Gustavs pojke i kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar