Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 7 juni 2018

Ibland är det bara så bra.

  Nyss hemkommen från en konsert nere på Almedalsbiblioteket. Tredje och sista, för den här gången, med Allmänna sången uppbackade av Gotlandsmusikens jazztrio förstärkt av saxofonisten Jonas Granberg. De gav en konsert med anledning av att Lasse Gullin skulle ha fyllt nittio år i år. Och attan vad det var bra.
Underbar musik, underbar kör, underbar jazztrio och en kanonsaxofonist. Och allt ledde Mats Hallberg med sin fingertoppskänsla, säga vad man vill om Mats men han vet vad han gör och han är duktig. Sitter där i publiken och önskar att jag hade varit runt fyrtio igen och fick vara med där och sjunga.

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du verkligen njutit av den konserten.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njöt verkligen av den och hade Erling L bredvid mig. Han njöt
      lika mycket som jag tror jag. Ha en bra vecka, Kram,Anders

      Radera