Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 6 juni 2018

Flaggtävling på När

  Åkte ut till När för att på Nationaldagen och Sv. flaggans dag spela just flaggtävling. Det går ju till så att får en flagga med sig och när mina slag är slut sätter jag flaggan där bollen ligger. Jag höll på att göra slut på mina slag allaredan på de tre första hålen. Sen bytte jag boll, ligger mycket psykologi i golf, då började det gå bättre. Men efter första nio så hade jag gjort slut på tjugo av tjugoen extraslag som jag har. Skulle då gå på banans par brutto för att håla ut på artonde hålet. Slagen var dock slut på sextonde green. Jag gick tillsammans med två damer som kom något längre än jag, båda två. Men, vi hade i alla fall tur med vädret och vi hade småtrevligt i bollen om man nu bortser från mitt muttrande över dåliga slag.

  Var tvungen att stanna till en gång på vägen hem när ögonlocken började bli tunga. Bara och köra av vägen och gå några varv runt bilen för att få frisk luft. Fick besök senare på kvällen av en före detta jobbarkompis som nu har börjat lära sig spela golf. Hon ville att jag ska gå med henne ibland för s.k. fadderrunda. Vi bestämde söndag förmiddag ute på Lugnet, en pay and playbana som är skapligt i ordning. Och framför allt är det ingen större trängsel där. Ska bli kul tror jag för hon är en glad skit som jag hade mycket att göra med innan hon övergav Telia. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar