Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 10 juni 2018

Full fart med både det ena och andra.

  Har varit en del sena kvällar, och trötta kvällar så det har varit dåligt med uppdateringar här. Fredags eftermiddag, kväll var det nypremiär på Krögargolfen. Verkar ha varit ett uppdämt behov av att den skulle komma tillbaka. Vi var hela trettiosex stycken som spelade nio hål och sen åt en god middag efter i glatt samspråk. Ljudnivån var hög i lokalen kanske beroende på att vi skulle vänta till sista spelarna kom in. Och det var varmt och skönt bak i solen på restaurangens terass. Baren var öppen och stämningen var hög. Jag var hemma strax efter elva och gick väl nästan direkt i säng. Konstigt nog hade jag inget problem att hålla mig vaken hela vägen till stan. Var till och med så alert så jag saktade in för två rådjur som stod på en åker obehagligt nära vägen i Vänge. De stack dock i väg över åkern lika skrämda för mig.

  Lördag som vanligt, kryssande och sen lite slöande på balkongen med en bok. Klockan fyra hämtade jag lillsyrran och sen drog vi till Sanda kyrka. Sandakören hade hundraårsjubileum och med anledning av det en konsert. Storsyrran är ju med där och sjunger och jag har sjungit med många av dom när vi varit i väg på Nordisk-Baltisk Körfestival. En riktigt bra konsert hade de fått till och jag var särskilt imponerad av att trots att det var tunt i herrstämmorna så de lät väldig bra ändå. De sjöng ett par låtar som var med på Island, särskilt en som när vi i Gotlandskören stod och sjöng den på ett bibliotek och brandlarmet satte i gång. Efter blev det för min del stort kramkalas när jag hälsade på koristerna.

  Och i dag har jag gått en fadderrunda med min en före detta jobbarkompis som nu tagit upp golfen. Vi spelade på Lugnet, men det var inte särskilt lugnt. Var rätt många som var ute och svingade klubborna.
Sen cyklade jag bort till dotera och måg som hade kvartersloppis. Affärerna hade inte gått så särskilt bra så det skulle nog bli en tur till Gåvan i morgon. De slog igen lagom till jag kom så sen blev det lite sittande på terassen med kylda drycker i glasen. Tjugoåtta grader mätte vi upp så det gäller att hålla vätskebalansen. Blev dock en tur upp på lotten för att plocka av mogna jordgubbar och sen vattnade jag ordentligt. En del ser bra ut men en del lider ordentligt av torkan.

Potatisen blommar och jag var bra sugen på att gräva upp ett stånd.


Men jag nöjde mig med de här som en enkel tvårätters middag i kväll.

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som en helt perfekt tvårätters!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott är det, hade med mig en hel del i kväll efter
      att jag varit och vattnat. Kram,Anders

      Radera