Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 13 juni 2018

Onsdagkväll

  Var tog min inspiration vägen ? Den försvann tydligen helt och hållet. Dagarna försvinner i sabla fart och jag vet knappt vad jag håller på med. Golf måndag eftermiddag tillsammans med bl. a. Kalle. Styrelsemöte i går, med bl. a. Kalle. Så var jag på ett uppföljningsmöte av Golfa Runt Gotland i går kväll. När jag är på hemväg ringer Kalle med ett ärende och när han säger hej, så säger han också, då syns vi i morgon då. Va ? säger jag helt tom i skallen. Sen kommer jag på, visst ja, vi skulle ju grilla på S Hällarna i dag. OK säger jag, det gör vi.

  Det blev grillning i en av de färdigställda grillplatserna, vi hade nästan femtio liter vatten med oss och en vattenkanna. Blåste rätt vind gjorde det med, det enda som inte var alldeles hundra var att av trettio anmälda kom bara femton. Men vi som var där hade en verkligt trevlig eftermiddag. Inget vatten behövde användas förrän vi gick därifrån, då släckte vi ordentligt. Mätta och belåtna skildes vi åt.
Fin grillplats hade vi.

  Får se om jag har nån skrivlust framöver, risken finns att det blir mer sporadiskt.

2 kommentarer:

  1. Nej, så mycket sommarinspiration har man ju inte i ruskvädret. Visst behövs regnet, men varför måste de alltid vara både kallt och blött just på midsommarafton?!
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att allt är bra med dig Anders och att blogglusten snart kommer tillbaka.
    Vi (SPF Klinteorten) skulle haft grillafton vid Kronvalls nästa veckan, men har bestämt oss för att inte tända några grillar. Det känns inte helt ok faktiskt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera