Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 10 maj 2018

Trädgårdsarbete

  Blev en dag på lotten i dag, tog med mig fika och mackor och cyklade upp. Kanonväder hela dagen, för min del, men kanske inte så bra för det nysådda. Allaredan torrt men ännu inget bevattningsförbud. Nu var det ju ingen större idé att vattna för det dunstade bort direkt. Skulle varit uppe nu egentligen men hade tänkt att gå på Jazzklubben. Troligen blir det varken det ena eller andra, lutar åt sängen i stället för jag känner mig tämligen mör.

  Gjorde inte så mycket på vår lott mer än att så lite plocksallad och rensade ogräs. Satte ner en växt som jag fick av grannen i fjor. Den är som dahlian att den inte tål att frysa så jag har haft den stående  garaget i vinter. Trodde den var död men konstigt nog såg jag i dag att det är nog kanske liv i den. Annars finns det mer här bakom huset sa hon som jag fick den av i fjor. Hon var uppe och kämpade på sin lott, bröt benet i mars och går med "stövel" på foten. Inte lätt att fixa till sin lott då, men jag får göra så gott jag kan, sa hon.

  Själv klippte jag den outhyrda lotten nedanför oss, det väser mycket maskros och kirskål på den så jag började i fjor med att hålla efter växtligheten. Därav består min mörhet i kväll, ganska kämpigt att klippa bort bråten trots motorklippare. Hade behövt varit klippt för fjorton dar sen, men nu får jag försöka ta det nån gång nästa vecka. Hur jag nu ska hinna det, Golfa Runt Gotland börjar på söndag med avslut på torsdag. Så det blir långa dagar på När.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar