Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 11 maj 2018

Förberedelser med golf

  Gick ut med en kompis och hans dotter på När för att kolla av banan. Vi tog lite gott om tid på oss för att titta över ev. skador och markarbeten inför nästa veckas tävling. Spelade ganska väl fram till green men sen gick puttningen sämre. Jag hade inte så mycket poäng efter första nio, men sen ökade jag på. Vi hade det i alla fall trivsamt i bollen.

  Fick frågan om dottern kunde åka med mig till stan, givetvis sa jag. Då följer du med hem och får mat förrän ni åker sa han och hans sambo. Kan man ju inte tacka nej till. Så det blev grillat med potatisgratäng och primörer som tillbehör. Sparris, ramssmör och rabarberchutney. Gott, gott !

  Och hemfärden gick som en glans, fanns inte en chans att somna bakom ratten med två såna pratglada, hon och jag. En riktigt trevlig dag som förhoppningsvis följs av fler därute på När. Ska ut i morgon igen för att markera upp alla hinder och skador på banan. Bara att hoppas att vädret håller i sig och gärna att vinden inte kommer från den kalla sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar