Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 9 maj 2018

Fullmatad onsdag.

  Dåligt med sömn i natt med, host, host. Men upp strax efter sju och radade upp frå medicinskåpet. Dålig timing för vi skulle ha pubeftermiddag ute i Västerhejde. Och jag som håller mig alkoholfri den dag jag tar mitt stora medicinintag. Hämtade Kalle kassör och hans sambo och de hade hela inköpskassarna med. Som tur var tog jag ur golfsetet i garaget. Vi hade nya unga medhjälpare för att ställa i ordning så det gick som en dans och vi kunde sätta oss och äta korv med bröd innan publik och musik kom.

  Vi hade engagerat Jolly Bob Experience men vi fick Handsome Molly. De hade bytt namn sen de var och spelade vid oss sist. Men de höll i gång lika bra som förra gången och väldigt uppskattat av samtliga som kom och deltog i pubeftermiddagen.
Från vänster Hans Södergren mandolin, Lars Segerdahl banjo, 
Björn Franzén med sin bas Molly och Bengt Lindström gitarr.

  Hann lagom hem för lite uppdateringar innan det var dags att cykla i väg till Öronfröjdsång. Gick ganska skapligt i kväll så det kanske löser sig till våra två framträdande. Den tjugoåttonde maj i Visborgskyrkan kl sjutton och två dagar efter slutklämmen för våren i Vårdklockans kyrka kl nitton. Sen drar jag mig tillbaka som Öronfröjdare och kanske provar på något annat. Tjugotvå år är ju en rätt skaplig tid men vi har en sopran som varit med sen kören startade i april nittonhundraåttifyra. Trettiofyra år det är grejer det, finns även några tjejer till som varit med över trettio år. Nja, det räcker för min del med dryga tjugo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar