Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 19 maj 2018

Lördagsrutiner.

  Ring så spelar vi följdes av Melodikrysset som var ganska lätt i början men sen klurade det till sig. Fick ihop det ändå och har skickat in, nån gång måste det ju vara min tur. Efter lunch blev det en stund på balkongen med dagens korsord. Slumrade till i solen ett tag men vaknade så att jag hann förbereda mig för eftermiddagens hockeymatch. Blev ju mer eller mindre utklassning till slut så i morgon är dags att boka in fåtöljen framför teven.

  Så fint väder som det var kunde jag ju inte sitta inne, blev en promenad ner mot hamnen. Kaffesugen så jag gjorde hembesök hos lillsyrran. Hon bjöd på rabarberpaj med glass till kaffet och så blev det en lång pratstund.

  Kom hem lagom för att se när Schweiz göra tre - ett mot Canada i den andra semifinalen. De klarade även att med hjälp av en bra målvakt hålla undan för anstormningen. Så i morgon är det guldmatch mot "oss" och Canada och USA får spela om bronset. Litet snopet känns det som, och måste kännas ännu mer snopet för de transatlantiska spelarna. Kan bli en lång dag framför burken i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar