Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 20 maj 2018

Cykeltur med förhinder.

  Det var länge sen jag cyklade min specialare via Gråbo och Terra Nova. Vidare genom småstigar i Slättflishage och fram till korsningen Träkumlaväg -Stenkumlaväg där jag kommer från Traume. Cyklar mot Stenkumla till jag kommer fram där jag kan svänga ner till P18-änget och så småningom upp vid backen söder om Vibble. Fortsätter via Vibble till Kneippbyn där jag tar över S Hällarna och på lite olika vägar hemåt. Lagom tur i det fina vädret i dag tänkte jag och kastade mig upp på cykeln. Kom bort till Gråbo där jag fick stanna för att ta av extratröjan.

  När jag kommit till de lite dåliga grusvägarna nästan så långt bort hemifrån nästan som jag kommer hoppade kedjan av. Grumsade lite men fick på den igen efter lite smetigt jobb. Cyklade cirka femhundra meter så hoppar kedjan av igen. Upp och ner på cykeln igen och märker att en mutter bak tydligen inte är åtdragen klokt. Inga verktyg med naturligtvis, men får tag på en skaplig sten och kan slå tillbaka axeln. Tänker dock att det är nog bäst att ta sig hemåt, inte så kul om kedjan hoppar av i en nerförsbacke. Har bara fotbromsen så då får jag lita på att jag på något vis kan få stopp på cykeln. Kom hem lyckligt och väl och fick fixa till bakaxeln så att den är kvar ett tag i rätt läge.

  Satte mig i stället med en bok på balkongen efter att jag intagit lunch. När hockeyn mellan USA  och Canada började flyttade jag in i soffan. Ett öga i boken och ett på teven. Och nu sitter jag och väntar på att nästa match börjar. Då tänker jag ha bägge ögonen på teven. Sen lite sömn och tvättstugan väntar i morgonbitti igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar