Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 18 april 2018

Allt ordnar sig.

  Vi blev fjorton stycken som skulle ha soppa, jag fick mycket beröm för soppan och de flesta tog "ans´n".
Ändå hade jag med mig hem så att jag kan bli mätt två luncher. En omgång frös jag in och en sparar jag till i morgon lunch. Bara att värma på och ta någon ostmacka till.

  Mötet gick bra också, vi hade ju bjudit in fyra politiker men det kom även en femte som sa att han tappat bort inbjudan. En alldeles utmärkt moderator för det hela såg till att det inte blev något röstfiske utan de fick redogöra hur de stod i de olika frågorna som främst berör oss litet äldre. Politikerna verkade vara nöjda, de blandade sig i mängden vid efterföljande fika. Och vi som hade ordnat det hela, främst vår nya ordförande, fick väldigt mycket beröm för ett bra möte. Nu hade vi ju de gamla dansbandsmusikerna Leif och Pilla Ohlin som tog vid efter kaffet. Pilla berättade från början av deras karriär och fram till nuet, många gamla örhängen sjöng hon till Leifs komp. Jag tror att det var inte bara jag som fick nostalgiska vibbar när de även framförde den riktiga tryckar/sistanlåten Twilight Time. Rysningar.

  Lagom jag kom hem och hade vilat upp mig lite var det dags för nästa. Körövning med Öronfröjd, den här gången fick vi hålla till i bridgens hus. Vårdklockan var upptagen, lite dålig akustik för körsång var det men gick ändå förvånansvärt bra i kväll. Den tjugosjunde ska vi dit igen, då bjuder altarna in till fest och jag anmälde mig i dag utan alltför mycket övertalning. Men efter att vi övat på Helan och Halvan så påpekade jag att vi tydligen har alltför långt emellan festerna !

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar