Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 17 april 2018

Så var det bara nio kvar.

  Kom i väg så småningom i morse ut till norränden av Paviken. Härfågeln var ännu kvar i går så jag tog chansen. Mötte min gamla jobbarkompis när jag parkerat och var på väg in i området. Han hade inte sett något och var tvungen att åka till stan. Jag gick runt lite och såg inget, sen ringde kompisen och sa att fått reda på att bredvid hästhagen hade den varit i går. Gick dit och träffade på en annan skådare, vi stod och pratade och såg andra som for i kring på vägarna. Sen kom en annan gammal jobbarkompis och vi fortsatte att umgås. Till slut kom han som hade tipsat om var han var i går, han sa att han hade varit inne och gått i det lite högre gräset och skrämt upp fågeln. Jag blev inskickad för att "trampa", gick där och skrotade när de andra började ropa. Då hade den sistkomne gått bortåt och hade fått se den eftersökte. Jag i väg bort med stora steg och där var han ju då hade jag varit där i nästan två timmar. Gick mot bilen tillsammans med han som återupptäckte den och en som anslutit. Då fick vi se ett par som gick rakt ner mot fågeln, när vi försökte uppmärksamma dom så stack fågeln i väg. Jag drog hemåt, ringde till min kompis och sa att jag fick den, det var som attan då får jag sticka dit igen. En halvtimme efter messade han att han hade fått sett den, troligen så var mina två första kamrater kvar och hade fått tag på den igen. Det var ett kryss till på min totallista.

  Satte i gång med soppkok när jag kom hem och nu är det klart, jag är nöjd med smaken. Däremot är jag rädd för att det inte ska räcka i morgon. Har använt ett recept och ökat ut till arton personer. Vi blir max femton men jag tycker det ser lite ut. Å andra sidan har det hänt att jag fått äta soppa i två dagar efter det varit min "otur" att stå för soppan inför våra möten.
Här står soppan, bara att värma i morgon, tänker koka ägg i morgonbitti så att alla får en ägghalva. 
Den lille bredvid är för att fira dagen kryss på fågelfronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar