Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 26 mars 2018

En helt vanlig måndag ?

  Vaknade tidigt av att väckarklockan tjöt, hade tydligen hänt nåt vid tidsomställningen i går. Kom så smått i gång med att uppdatera alla uppgifter efter årsmötet. Massa tfn.nr, mailadresser och annan data som ska in på de som är nyvalda. Och så ska de som lagt av tas bort från rullorna, och om det nu räckt att ändra på ett ställe. Icke, det ska vara här och där och där, och för säkerhets skull även där.

  Snabb lunch och så i väg till nästa möte, distriktets årsmöte och ute i Västerhejde det med. Mycket som skulle gås igenom, men det var slut fem minuter innan utsatt tid. Så efter jag lämnat av mina passagerare åkte jag bort till Restaurang Visborg för Måndagsklubben. Kom dit och fick höra sista numret innan fikapausen. Två tjejer som går och lär sig spela tvärflöjt spelade tillsammans med Maria Jobs, deras musiklärare. Skulle egentligen varit en tjej till men hon hade blivit sjuk. Kan nog bli nånting av när de väl fått öva ett tag och spelat ute i såna här sammanhang och fått vana. De hade spelglädjen i alla fall och det är nog så viktigt, och att någon backar upp dom.

  Sen blev det inte så mycket mer gjort med mig. Lite tevetittande och fortsatt uppdatering och nu sitter jag här och knåpar i hop lite. Men känner för att krypa ner nu...så godnatt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar