Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 25 mars 2018

Söndagkväll.

  Var uppe i vanlig tid i dag enligt min kropp men enligt klockan så var det visst inte så tidigt. Satt framför datan och uppdaterade efter årsmötet häromdagen. Men det såg alldeles för soligt och fint ute så det blev en
liten tur norrut, den här gången. Blev längs med kusten och naturligtvis hamnade jag så småningom vid ån i Lummelundsbruk. Såg en märklig grej i vattnet, en skumboll som roterade runt, runt i en malström.

   Såg ut som en jättestor sockervaddstårta med strössel på. Och den bara snurrar på hela tiden på i stort sett samma ställe, flyttar sig några decimeter bara fram och tillbaka. Men det var också det enda som var värt att se där. Visserligen små blåsippor och ramslöken är på gång så om nån vecka luktar det lök i hela parken.


  Gott om vatten rinner det ännu i ån så jag fick ta lite omvägar för att inte bli blöt. Ett par ställen där skaften på kängorna var för korta. Fortsatte sen upp till Landträskdammen men den var ännu isbelagd så det enda var ett par tranor precis innan jag svängde in till dammen. Gott om sångsvan vid Nyplingsdammen och ett gäng tranor på Martebomyr. Men sen var det hemåt för att inta lite mat och knoppa in framför teven.
Det pågår ju ännu en SM-vecka så jag sover gott emellan varven. Tänkte att jag skulle ta mig för nåt under sen eftermiddag/kväll men orken räcker inte till. Och nu är det dags att gå och sova på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar