Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 27 mars 2018

Solig dag, men.....

  Nu har jag nog klarat av det mesta av alla uppdateringar. Fick årsmötesprotokollet tidigt i morse så jag var tvungen att klä på mig när jag blev förvarnad att det var på G. Några underskrifter till på det sen kan jag lämna kopior på det vidare till berörda samarbetspartners.  Satte sen chiliplantorna i litet större krukor, stod ute på balkongen och gjorde det, riktigt varmt och gott i solen. Så efter att jag stekt köttfärssmäckor till lunch gick jag ut och satte mig på lådan därute. Blev lite obekvämt så jag rotade fram solstolen och blev sittande där i solen en dryg halvtimme.

  Tänkte att jag skulle ta en promenad i det fina vädret upp till kolonin. Men fi tusan vad det blåste kallt när man kom ur lä. Ingen vår än inte, och inte behöver jag vara rädd för att jag inte hinner med lotten.

  Behöver ännu torka upp så det går att göra nåt överhuvudtaget. Får vänta till jorden reder sig som det så fint heter i all reklam och på alla fröpåsar. Hararna har lämnat några stabbar kvar av både purjon och brysselkålen. Drog upp en brysselkål, men det var ännu en tjälklump kvar runt roten.


  Men här är det någonting som kommer allaredan, vitlöken har börjat växa trots vintern. Tittar ni noga så kan ni se de c:a fem cm höga grönrödlila skotten. Jordgubbarna bakom ser däremot inte roliga ut. Men det brukar bli bra så småningom. Gick bort förbi syrran och fick en fika, undrade när det skulle vara årsmöte i koloniföreningen. Det är ju i kväll sa hon, så nu är jag hemkommen från mitt tredje årsmöte inom en vecka. Tog dock inte på mig några uppdrag trots att det fattades folk på en del poster. Vi satt tjugotvå personer på mötet och av oss var det väl fem par med gemensam lott. Kan nog tycka det är dåligt när vi är uppemot tvåhundra lottägare. Många lotter som ligger för fäfot är det, ser inte roligt ut nu och ännu mindre roligt när ogräset frodas i sommar och sprider sig till våra lotter. Vi som försöker hålla rent för ogräs och annan ohyra.

2 kommentarer:

  1. Anar jag en liten koloniträdgårskonflikt på uppsegling? Jo, jo!!
    Påskkram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det är lite tjafsande men det är inget större bråk som
      blossar upp. Men det var nog så att många av dom brukar ha synpunkter
      var inte med i går kväll.
      Påskkram till dig med...och, kör försiktigt i morgon ;-)

      Radera