Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 21 februari 2018

Mat med förhinder.

  Nu skulle vi få guld igen var det tänkt, men det blev det ju inte. Silver är ju inte dåligt men jag var helt säker på att det här tar Stina hem när hon kom först in på målrakan. Herrarna fick ju den där försmädliga fjärdeplatsen. Men över till maten, jag skulle i väg till ett möte som började ett och vi skulle träffas före hade vi PRO-are bestämt. Och jag skulle ju ha mat, köpte ströming i går till lunchen i dag. Strömmings-flundra med potatismos, smaskens. Stod i dötiden mellan åken och skalade potatis och sen var det ju inget problem med den. Strömmingen var lite värre skulle ju fixa till "flundrorna" och steka dom. Det gick trots att det var en man som ringde och började tjata om vad jag sa om att eventuellt tisdagsrabatten skulle tas bort iaffärerna. Har ingen aning, sa jag, att det var nåt på gång, jo men du är ju ordförande sa han, ni måste väl ha en åsikt. Jag var faktiskt inte alls på hugget mitt i ena semifinalen och sa att jag var upptagen och att han fick återkomma. Men han tjatade på i alla fall, ville definitivt inte lyssna till att jag inte kunde uttala mig just då.

  Till slut fick jag dock avsluta och kunde fortsätta att springa mellan spisen och teven. Fixade till moset och strömmingen fick jag klar till en portion så det blev mat framför teven. Hann till och med att koka ätickslag så nu har jag några "flundror" stående i kylen.

  Mötet var var bra med många som kom och informerade oss om en hel del nytt inom regionen. Många var snackesaliga och hade frågor så fikat blev försenat och sen fortsatte det med förseningar. Vår nye ordförande tänker sig kanske för när han ska planera aprilmötet. Det är dock en helt annan stämning nu med vår nye klubbförare.

  Hem och ladda för körövning, kände mig trött, frusen och dåligt med lust att gå ut i kylan igen. Men det brukar ju ordna till sig när man väl kommer dit. Mansstämmorna är tunna så fort det är någon borta men i framför allt altarna har det kommit till en del nya. Så vi får ta i ordentligt så inte damrösterna dränker våra röster. Frusen och trött var jag ändå hela kvällen så nu ska det bli skönt att dra täcket över huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar