Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 20 februari 2018

Så blev det tisdag.

  Verkar som jag har en del att göra nu, och så blir jag ju störd av att det pågår nånting på teven. I går var jag ute i en del ärenden och när jag kom hem gick jag ner till grannarna. Vi satt och pratade och så kom vi in på att jag skulle tvätta i dag, det ska vi med sa dom. Visade sig att vårt nya bokningssystem inte riktigt höll måttet. Jag hade gått in i söndagskväll och bokat från sju, visar sig att de har bokat samma tvättstuga samma tid. Nåt var galet så vi blev stående nere i källaren framför bokningsterminalen. Hämtade en av de andra trappbos och hon bokat till  morgon, men det syntes inte heller på tavlan. Vi ringde ett antal samtal och tydligen så har de programmerat om för nu ser man när det är upptaget som det ska göra.

  Var ner tidigt i dag så att ingen skulle stå där nere och tvätta i min bokade tvättstuga. Men det var lugnt och jag fick min tvätt ren och torr så småningom. Mat med tillhörande skidskyttestafett som inte gick nåt vidare. Och sen i väg för ett förberedande möte till mötet jag ska på i morgon. Och så var jag och lämnade handlingar till min vice som får hålla i månadsmötet imorgon. Blev sittande där ett bra tag innan jag åkte och handlade. Kom hem och fick i mig lite mat igen, satte mig framför teven och där har jag suttit i stort sätt sovande hela kvällen. Vaknade till lite bättre och såg i vaket tillstånd veckans brott. Så nu är det dags att krypa ner för att sova ! I morgon är det medicindag med piller och spruta, får se om jag håller mig vaken på mötet på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar