Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 8 februari 2018

Bridgetorsdag.

  I dag blev det promenad bort till Bridgens hus, det hade kommit nån centimeter nysnö i natt så jag tänkte att jag kan lika bra gå. Var ute i god tid så jag hade många kort och välja på, dom gäller ju som lottsedlar. Jag blev hoplottad med ny partner i dag och det blir de vanliga frågorna. Vad har du för styrka i sangen, fyrkorts eller femkortsöppning, svaga öppningar ? Första ronden lyckades vi inget vidare, fel kontrakt, för högt och lite slarv. Andra kändes bättre och tredje hade vi blivit varma i kläderna. Efter att röken skingrats sig visade det sig att vi belade tredjeplatsen. Hade långt till andra och lika långt bakåt så jag är nöjd. Håller man sig en bit över medel så är det ju bra.

  Och sen hem för det vanliga stöket med mat och en del samtal hit och en del dit. Höll på att bli dubbel-bokad söndag den artonde. Men det ordnade till sig. Nu sitter jag här och laddar för att halka mig ut till Vallstena och en Rummelrajövning. Som vanligt blir det väl senafte.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar