Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 9 februari 2018

Sista dan i veckan.

  Fredag då ska man städa, köra med dammsugaren, putsa och feja. Det kan man egentligen lika bra göra på måndagen egentligen. Man då kanske ni tänker på att det kan komma gäster i helgen, och va då. Risken kan ju vara då att man får städa efter dom. Eller....tänker likadant nu om min bil, den behöver tvättas men nu ska jag upp och köra på saltade vägar. Då kan det ju lika bra göras när jag kommer hem, eller....

  Nu sprang jag runt med dammsugaren i förmiddags och sen mekade jag med min cykel. Spänna kedjan och få lite olja på den rostiga saken. Nu hade jag ingen olja hemma däremot hade jag fett som jag hade smörjt garageporten med. I brist på annat smetade jag på lite på kedjan, det kan ju inte skada precis. Lät bra sen när jag provcyklade, ingen klättrande på kugghjulen längre. Så nu går det ett tag till.

  Gjorde några ärenden innan jag parkerade ner vid S Hällarna. Tog rundan på spången förbi fågelmat-ningen där jag blev ett tag. Sen fortsatte jag bort till vattenfallet.

  Märker att att jag har en viss förkärlek att ta bilder av frost, is och snö. Men framför allt av vatten. Och jag som inte gillar våra förbaskade vintrar med blask och plask. När jag väl kommit tillbaka till bilen åker jag till syrran och nämner för henne att jag varit på Hällarna och gått ner vid vattenfallet. Vattenfallet ? säger hon, var ligger det. Där har hon gått på Hällarna i flera år och undrar var vattenfallet ligger ! Ja, ja, jag får väl ta med henne på en guidning nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar