Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 7 februari 2018

Samma lunk igen.

  Så var det vanlig vardag igen. Upp tidigt i morse och ner till tvättstugan, där funkade det med den nya bokningen. Vi har bytt lås i portarna och samtidigt i tvättstugorna, så nu går man fram och sätter upp sin lilla pin och får ett "välkommen in". Det funkade även i tvättstugan så det verkar bra, och konstigt skulle det väl vara om det inte funkade. Det är väl ett stort antal slantar som vi har fått punga ut med.

  Lite jobb framför datorn under tiden, och ett antal telefonsamtal för att kolla en del uppgifter. Mat ska man ha och tvätten ska tas vara på när den är klar så dagen går. Sen fick min mobil helt plöstligt spader, fick ett meddelande att jag skulle uppdatera messenger. Då började det ramla in en massa mess att jag skulle vinka till mina vänner där. De hade fått ett meddelande att jag var ny på messenger så de skulle vara först att vinka. Sen knasade det till sig på facebook med. Bytte lösenord och blev nåt annat knas, hade gjort en genomsökning av datorn tidigare under dagen som jag brukar göra med jämna mellanrum så då kan det bli att nån genväg försvinner. Gick ner för att prata med grannen, och tänk att jag kunde komma så precis !

  När jag stängde av datorn för att gå på körövning fick jag det vanliga meddelandet, stäng inte ner, uppdatering på G. Cyklade ner bara för att mötas av att vår körledare var sjuk, vi körde delade stämrep herrarna i källaren och damerna uppe. Sen fikade vi och sjöng lite gemensamt innan vi tog oss hem en halvtimme tidigare än vanligt. När jag då sätter mig här på plats igen så funkar allt som vanligt igen. Nu är det bara det att jag ska komma i håg det nya lösenordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar