Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 28 januari 2018

Det går bra för de svenske nu......

  .......Hoppas det håller i sig bara ett tag till. Svensk häst med svensk kusk i sulkyn vinner Prix d Amerique. Värdens största travtävling. Svensk debutant, nästan, andra starten, vinner VC-tävling i hästhoppning. Och skapliga placeringar i alpint och skidor. Har inte hunnit med nåt annat i dag. Nåt avbrott för mat och kaffe. Nu hör jag på bronsmatchen i handboll, laddar inför finalen kl. åtta och då får vi heja igen.

  Gårdagen aktiverade jag mig lite mer, melodikryss och de andra kryssen innan jag cyklade bort till Gråbo.
Gutamålsgillet hade ju Buldardag i går på fjorton olika ställen på ön. Tror att det var ett möte i Stockholm också. Var ett rätt välbesökt möte vid Gråbo, sen blev det ju inte så mycket buldar visserligen. Vi fick listor med nyord inom gutamålet, var mycket om data, internet och mobiler så många av de äldre rynkade på näsan. Satt dock vid ett bord där vi hade ganska trevligt.

  Sen var jag hemma ett tag innan jag skulle ställa ner en bil nere på parkering vid båten. Hade kompisar som kom med den sena båten så jag körde ner deras bil sen promenad upp för backarna och hem. Har inte hört något från dom i dag så dom hade inte tappat bort sina nycklar verkar det som.

  Nu är det dags att förbereda sig inför kvällen, Bron får jag väl se på Play senare under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar