Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 26 januari 2018

Hur gick det till ?

  Sitter och ser hur Spanien sensationellt slår Frankrike i semifinalen handbollens EM. Sen är det På spåret som börjar en halvtimme innan svenskarna ska möta danskarna i den andra semin. Svappar över när jag vet att de har börjat. De leder med två mål i början av matchen, ja, ja. Nästa gång jag går in leder dom med tre mål och när Skavlan börjar så blir det tätare mellan besöken. Men varje gång jag är inne gör danskarna mål så till slut vågar jag nästan inte titta på matchen. Men sen när det börjar lida mot slutet och de ännu leder då stannar jag kvar. Mycket riktigt blir det lika med tre- fyra minuter kvar. Men det vänder igen, två måls ledning med bara nån minut kvar......men lika förbaskat så får danskarna in kvitteringen i sista sekunden. En sekund från final, jaha det var det. Fem gånger fem minuter nu tar danskarna det men, icke när signalen går så har ju Sverige faktiskt ett mål mer gjort !

  Det var i kväll det, igår var det annars en hektisk dag. Började med bridgen där jag nu fortfarande är ordinarie reserv. Blev hoplottad med en som jag spelat med tidigare och det gick rätt skapligt. Började med att vi gjorde varsin miss i första ronden, varav min var ett hjärnsläpp. Lyckades få en straff i ett kontrakt som jag redan spelat hem. Sen gick det bra till sista ronden där dom vi mötte hittade enda sättet att straffa oss i ett spel. När röken lagt sig visade det sig att vi kom tvåa, slagna av dom vi mötte i sista med futtiga 0,6 p.

  Cyklade hem för att invänta vår kassör, vi skulle åka och hämta en smörgåstårta till vår handarbetsgrupp i PRO. De brukar bli bjudna på det så här i början av nytt år. Syföreningsauktionen de har varje höst drar in många sköna slantar till föreningen så lite uppskattning ska de ju ha. Nu fixade vi till kaffe och tilltugg när dom satt och sydde, sen bjöd vi till bords för en paus med en hel del prat. När dom sen återgick till sina alster fick vi ställa oss i diskbaljan. Känns bara bra.
Här är en del av alstren som gick på auktion i höstas.

  Sen blev det Rummelraj på kvällen och det blev som vanligt sent innan jag var åter i stan så därför ingen uppdatering här förrän nu. Och i dag har det väl inte hänt så mycket heller. Tog i alla fall en promenad och bjöd in mig mer eller mindre själv på fika hos lillsyrran. Hon väntade gäster så det passade bra för hon skulle ändå sätta på kaffehurran. Mycket prat som vanligt innan jag knallade hemåt inför dramatiken ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar