Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 29 januari 2018

Måndagsklubb.

  Trött i morse, var upp och hämtade tidningen vid femtiden och bläddrade igenom den. Sen slocknade jag igen och tittade upp på den tysta radion tjugo över åtta. Låg och drog mig några minuter innan jag äntligen fick rumpan ur sängen. Rätt skönt faktiskt, att ligga och dra sig alltså.
Tittade ut och tänkte att här blir det ingen utflykt idag, hade bud på att åka med några och guida litet men det var ju inget väder till. Långfrukost och sen en del pyssel här vid datorn bland annat. Fixade till lite käk, kokt potatis med en laxbit till. Himla bekvämt med de här styckeförpackade, frusna laxfiléerna eller torskrygg. Bara att plocka fram ur frysen och sen göra nåt av dom, stekpannan, ugnen eller kanske en gryta eller soppa. 

  Sen var snart dags att åka bort till Restaurang Visborg, eller Hwitstierna som den hette tidigare och före det rätt och slätt soldathemmet. Måndagsklubben hade säsongspremiär därborta. Såg rätt ödsligt ut när jag kom men jag var nog några minuter tidigare än vanligt. Många stod i fikakön så när vi kom ut allihop så började det bli ganska fullt. De hade två nygamla med och spelade i dag, Janne Persson på trummorna och Bengt Enqvist var där med sin vibrafon. Däremot var dr. jazz, Gösta Lyttkens, på annat uppdrag på fast-landet och inga andra gästartister fanns. Men det var bra fart på gubbarna, och tjejen, ändå. Blir nåt visst när Bengt tar vibbran med sig och sätter fart på dom. 

  Precis när de satte i gång att spela så fick jag se att de som jag pratade i går kväll om ev. guidning kom in i bortre delen av lokalen. I pausen var jag bort och pratade med dom och de hade åkt i väg ändå lite efter mina anvisningar. Regnet hade inte satt i gång förrän de kommit i väg. De var skapligt nöjda med sin dag i alla fall, hade även åkt några andra svängar på nordöstra delen av ön. Och jag var nöjd med min dag också.

 



2 kommentarer:

  1. Jag brukar var med på pastoratets onsdagsträffar och där är Bengt Enqvist en ofta sett gäst. Ibland tillsammans med Erling Lindvall.
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där ser man, Bengt är nog ute en hel del. Vet att han håller i
      Vin- och ostprovningar också i ABFs regi. Jag var till frågad om att
      vara med men det krockade med Öronfröjd.
      Ha själv en bra fortsättning. Kram, Anders.

      Radera