Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 20 december 2017

Host, host.

  Ingen dag som är nåt att skriva om, kände i går i halsen att det var nåt på gång. Vet inte om det var den där Slovenienflyktingen som smittat mig, han var ju ordentligt förkyld. Så i natt hostat och sen verkar det som jag har något somm sitter långt ner i lungorna. Tillsammans med mitt onsdagsintag av mediciner så har det blivit att jagg sitter här och huttrar. Jag fick order på att jag skulle ta min medicin på kvällen, och när jag undrade varför så sa sköterskan att du kan känna dig lite hängig av den. Men jag förklarade att min mage kunde uppföra sig lite motsträvigt när jag ligger ner.

  Men det är frågan om jag inte ska göra en ändring, jag har märkt att onsdagarna är inga bra dagar för mig. Fryser, huvudvärk och ibland illamående. Får väl testa och se om det blir annorlunda att ta tabletterna på kvällen och hoppas på att de håller sig på sin plats i magen.

  Har i alla fall gjort lite nyttigt idag. Tog en promenad på den omlagda Ö Törneqvior och hälsade på svågern som bjöd på kaffe. Storasyrran var inte hemma. Fortsatte bort och hälsade på den hemkomna lilleman där han satt vid sin far. Han kom i går och ska vara kvar över julen, sen sticker han upp och ska vara med in innebandycup däruppe i storstaden. Så tog jag vara på tvätten som ännu låg här överallt och sen slumrade jag nog lite framför parallellslalomen på teven. Ska det verkligen vara fyra L i ordet ? Ska gå till sängs och drömma om stavningen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du sov gott och kom underfund med att du stavat alldeles rätt!
    Krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sömnen var väl lite si o så med men känner mig piggare i dag.
      Ha ett bra slut på veckan. Kram Anders

      Radera