Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 21 december 2017

Bridge och Rummelraj.

  Hade blivit inringd som reserv till bridgspel med Slitegolfarna till i dag och fram på vårsäsongen. Kände mig dock inte pigg alls i morse när kom ur sängen men jag tyckte att jag kunde inte ringa återbud en timme innan. Jag fick i mig ett ägg och en macka och sen cyklade jag bort. Dom lottar i hop paren men i dag när det var avslutning på säsongen så hade de seedat paren. Jag bara varit med tre gånger förut blev hopparad med en kille och vi kom överens om öppningshand, sang och ev. överföring. Vi fick inte korten att stämma i hop men vi spelade bra försvar hela tiden så efter halva kändes det riktigt bra. Sen fick vi några dippar men slutade på delad 3 - 4:a så vi var nöjda.

  Hem och få ihop mat och när jag satt och åt kom den lille på besök och vi såg på Skicross ett tag. När han sen gick så tog jag ett korsord men det gick trögt för ögonen ville bara falla igen. Jag hade mina funderingar på om jag verkligen skulle åka ut till Vallstena på Rummelrajövning. Tänkte dock att han är van med sina barnbarn som kommer med sina förkylningar med jämna mellanrum. Så nu sitter jag här och skriver efter ha varit och sjungit, krax, krax, inmundigat kaffe och pepparkakor och planerat inför ett framträdande med ett Kafé Nyfiket här hemma i vårt smlingsrum i källaren. Vi tänkte vi skulle prova om vi kan få några kafégäster här i stan. Kan bli lite trångt men det går nog.


  Och nu är det skönhetssömn som gäller igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar