Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 13 december 2017

Fulltecknad dag

  Har hostat och hostat hel natten så inte blev det mycket sömn inte. Orkade inte gå upp och slå på teven i morse, det var ju Luciafirande där men det fick vara. Men sen upp och få i mig frukost , veckoransonen av piller slank ner men sprutan hoppade jag över. Åkte ner och lämnade tre provrör i stället inför läkarbesöket på tisdag. Och så hem och klippa sprutan i låret.

  Har jagat en gubbe nu per telefon ett par dagar och i dag fick jag äntligen tag på han. Han ska vara hand-ledare till en studiecirkel och jag tänkte jag skull få lite mer kött på benen till mötet vi hade i dag, Åkte ut till Västerhejde och skulle vara med och ställa i ordning. Men det var så förbajat kallt därute så jag var mest med och såg till att korven, som vi alltid har så här sista mötet för året, blev varm. Samtidigt höll jag värmen själv något sånär. Sen blev jag illamående så jag fick trycka i mig en korv och några glas julmust. Sen kom jag på att jag ännu hade dagordningen kvar i datan hemma, men jag skulle i alla fall hämta en man som jag lovat så det blev en sväng hemförbi.

  När mötet startade så hade jag börjat få upp värmen. Var några punkter innan dagens stora begivenhet kom på besök. Jag hade ju ordnat så att vi fick besök av Gotlands Lucia. 
De kom och sjöng så vackert för oss, jag var nästan så att sjöng med i en del låtar. Ett bejublat inslag som hade dragit över etthundratjugo medlemmar. Roffa Wahlgren som var med och körde bilen och styrde upp framträdandet var inne på att vi skulle göra det till en tradition. Han tyckte det var kul att komma ut till lite annat folk än den rutt han nu varit med om i trettio år minst.

  Sen var det dags för nästa grej, Öronfröjd skulle ju ha konserti kväll. Den första med Sophie som ledare, och en avslutning på höstterminen. Har gått ganska skraltigt på övningarna men när det väl gäller skärper vi tydligen till oss. En nästan fullsatt Vårdklockekyrka var det med när vi sjöng våra julsånger. Medlemsmötet hoppade jag över för nu skulle jag hem och packa färdigt. Blir hämtad klockan sex i morgon bitti, puh, sen blir jag borta till sen söndag. Så nu är det dags att igen den förlorade sömnen.

1 kommentar: