Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 12 december 2017

Motion ?

  Förstår inte att det är så trögt att komma upp på morgnarna. Fast kanske inte så konstigt, ligger man och läser till långt in på natten så. Och så är det ju mörkt och kulet hela dagarna så jag blir trött av bara det. I morse vaknade jag till när radion stängde av, hade inte ens varit uppe och hämtat tidningen. Men jag sov lite oroligt under natten hostade och höll på. Förkylning som aldrig vill släppa klokt.

  Nu tog jag i alla fall mig själv i kragen och, klädde på mig och tog en promenad ner över hamnen och hem via öster. Blev dryga timmen som jag var ute och det småregnade lite hela tiden men inget som störde.
  Hamnen ligger där ödslig, inte en båt så långt ögat når. Visserligen ligger en av snabbfärjorna förtöjd här i inre hamnen, det är den man ser bogen avi högerkanten. Den får väl ligga upplagd här i väntan på säsong.

  När jag sen går upp genom Almedalen får jag se den här busken där den står och blommar. Tog ett tag när jag kom hem att examinera den. Men vad jag kommit fram till är det Hybridkejsarolvon, letade i böcker och på nätet och kunde inte få fram nåt annat. Rätta mig gärna om jag har fel. Piggade upp i allt det gråa i alla fall.

  Sen kunde jag med ganska gott samvete ägna mig åt mat, läsning och hejande på de svenska handbolls- damerna. Boken räknar jag med att jag läser ut innan jag slocknar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar