Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 25 november 2017

Sportlördag.

Låg och drog mig i dag också, frukost fram emot nio samtidigt som jag löste kryssen i tidningen. I dag blev det lite tidigare melodikryss, ovanligt lätt, var bara en lösning som jag hade problem med men det gav sig när jag fick bokstäverna.
Och så var det ju direkt in för att heja fram de svenske igen, gick väl ganska skapligt. Nu verkar de norska damerna inte vara så överlägsna längre, vad nu det kan bero på. Däremot har de norska herrarna startat säsongen bra, herrar och herrar föresten. Han som är överlägset bäst är ju bara tjugoett.
Men så flög den lede i mig, snörde på mig gympaskorna och drog i väg ner till hamnen. Gick Gutebacken ner och hela vägen längs med hamnen ända bort till Kallis. Var ju tvungen att se om bocken stod kvar.
Det gjorde den ju, stod och gjorde reklam för Hushållningssällskapets julmässa.

Tyckte jag skulle fota den utan skylt också.

Gick dock inte in på mässan utan tog stigen genom Almedalen och kom så småningom upp på Öster. Där gick jag in på apoteket för att hämta medicin jag glömde sist. Eller glömde och glömde, jag tänkte inte på att den sorten var på väg att ta slut. 
De håller på och bygger om och till huset så det är ganska rörigt där, men det går rätt bra sa hon som expedierade mig. Var lite bullrigt i bland bara och något trångt tyckte hon.
Så blev det hemåt och slappa resten av dagen.

2 kommentarer:

  1. Jag fotade halmbocken igår när jag var i stan på 90-årsuppvaktning.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det på din blogg, får hoppas den står kvar
      ett tag. Ha en bra vecka Kram !

      Radera