Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 26 november 2017

.....och en söndag.

Det blev mycket sport även i dag, skidor både på längden och på tvären och med bössa på ryggen. Gick ju ganska bra för di svenske i dag med. Hann dock att få i mig mat mellan varven. Och hann till och med att gå en sväng upp till kolonin, hämtade purjolök och några palsternackor. Däremot vitlöken som jag satte tidigt i höstas syns ännu inte över backen. Får se om det blir något i sommar. Ett litet kok brysselkål kan det också bli snart, blir det bara inte kallt på dagarna så.
Nu har jag sett sjunde avsnittet av Jordskott och nu börjar det klarna vad det handlar om, även om det är mycket overkligt. Blir väl att jag blir sittande varje söndagkväll till det är slut.

2 kommentarer:

  1. Jordskott har jag inte sett den här omgången av. Det är alldeles för otäckt och konstigt för mig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läskigt och konstigt kan jag gott håla med om, men nu börjar det
      klarna något. Men, men, tämligen rörigt och overkligt.
      Kram, Anders

      Radera