Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 30 november 2017

Ogjort arbete.

Var uppe och hämtade tidningen vid femtiden, läste och löste sudokin. Sen vaknade jag igen när radion stängde av kl åtta. Så får jag förmiddagen och gå på något vis med tidningsläsande och lite data.

Har tänkt att jag måste tvätta bilen, troligen så var E18 och Nynäsvägen saltade när jag åkte där förra måndagen. Och inte blev bilen renare när jag var ute på åkervägar i måndags. Och i går kväll kom vi överens om att jag kör och har tre med i bilen på söndag till Eksta. Visserligen är det mörkt allaredan när jag ska hämta upp, men sump på kläderna är ju lätt att få ändå. Åkte bort till den relativt nya självtvätten borta vid återvinningen.
  
Och bilens lack den glänste, för travestera Arne "Rosen" Qvick, när jag åkte där ifrån. Skulle bort och handla och ställde bilen utanför affären. Mötte en kompis som jag inte sett på länge precis innanför dörrarna. Blev ju en stund där, så gick jag in och handlade stötte på en golfare när jag nästan var klar så de blev en stund till. Betalade i kassan och gick och satte mig i bilen, och va f........
Så ska man kalla sig fågelvän, det fanns säkert hundra bilar till på parkeringen och så ska dom välja min. Nåja, jag fick ta ett spann och en svamp i mitt garage så nu ser det lite bättre ut. Nu ska jag visserligen till Vallstena i kväll för Rummelrajövning, men den har ju varit ren en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar