Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 1 december 2017

Regnig fredag

Åkte hem ganska sent från Vallstena i går kväll. Då var det på väg att bli plusgrader men det var ordentlig frost på vägbanan så det gick rätt så försiktigt hemåt.

Så tittar jag ut i dag när jag väl kommer på benen, vad ser jag, bara regn, regn och åter regn. Inget som jag hade lust att ge mig ut i, hade tänkt gått bort till radion och varit där på förmiddagen. Tänkte eventuellt göra en liten kupp eftersom jag visste att NS, manskören Nio Sångare, skulle vara där. De skulle överlämna sitt kulturpris i direktsändning.Har ju en liten pokal stående här, 8-an, ett vandringspris i hösttouren. Fick reda på att den var avgjord och de tre som spelade den i år är medlemmar i NS så det hade ju passat bra att jag överlämnade den till segraren i direktsändning. Men på grund av allt regnande och att jag kanske inte skulle få göra min kupp så sparar jag det till ett senare tillfälle.

Så jag fördrev dagen på annat sätt i dag, mat, kaffe, datorn, läsande och så var det ju en del sport på teven. Sämre dagar kan man ha, men såklart bra många bättre också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar