Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 6 november 2017

Ny vecka.

Vaknade tidigt och låg och drog mig ett tag innan frukosten. Så in till datorn för att fixa till så att jag har alla papper klara till morgondagens styrmöte.

Åkte sen upp till kolonin för att "rensa" färdigt i växthuset. Blev skapligt nöjd när jag tyckte att jag var klar med beskärningen av vinrankan, nu är ena sidan hårt beskuren och den andra lite mindre. Får se vilket resultat det blir nästa sommar. Sen blev det en sväng ner till hamnen som vanligt, men jag parkerade bilen nere vid kruttornet och gick bort till Botaniskan. Nu har ju det mesta blommat av, visst finns det en del som ännu försöker lysa upp med sina blommor men, men. MEN vilka färger på träd och buskar därnere, se ovan. Pratade lite med pensionären Lasse som ännu hoppar in och hjälper till i trädgården. Han och en ung tjej höll på med att höja en mur uppe på örthyllan ovanför tempelkullen. Bästa tiden så här års för att ändra om och förbättra sa han. Inte så många besökare att ta hänsyn till och som hindrar sa han skämtsamt.
Mur, trodertun och höstgranna träd.

Och sen eftermiddag var det dags för Måndagsklubben. I dag var "gubbarna" på spelhumör och gästen Björn Persson såg till att de verkligen kom i gång ordentligt när han spelade blues. Sista numret när alla är uppe och jammar blev det riktigt drag till och med på Doktor Jazz, Gösta L. Alla gäster och även bandet har fått en favorit i den nye trummisen Lasse Knutas. Han får fler och fler solon, och han är verkligen bra.

Ökenstenskvätta synlig på Furillen i dag, och i morgon lovar dom fint väder. Men jag har ju ett möte att klara av, kan annars bli min tvåhundranittionde art och "bara" tio kvar till trehundra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar