Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 5 november 2017

Lång väntan på bussen.

Det blev en slöardag till fastän det inte var meningen. Hade tänkt hänga med syrran på Gutamålsgillet nere på Strand men mådde inte riktigt bra  så jag hoppade. Blev sittande framför teven och Teve-pucken igen. Men efter första perioden i finalen tyckte jag att nu måste jag få lite luft. Knallade ner med soppåsen och gick i väg bort mot A7-fältet. I den nya rondellen kom dotera gåendes helt utan att vi pratat med varann. Hon hängde med ner längs med Törneqvior för jag tänkte se hur långt de kommit med vägen. Enligt planen så skulle den vara klar nu under hösten. Men det är mycket som ska vara gjort innan de får på asfalten.
Kantsten och busshållplatser ska ju vara färdiga, och de kombinerade gång och cykelbanorna ska väl också vara helt klara innan de kan få på asfalten. Nu går det i alla fall att om man är lite smidig att komma gående  närmaste vägen till Stenhuggaren. Blev en sväng över på andra sidan Visbyleden innan vi gick åt varsitt håll nere vid Allégatan. Fick en stund med insupande av luft och lite prat innnan det var dags att slå sig ner i tevesoffan igen. Fixade faktiskt käk också.

Men Jordskott blir bara rörigare och rörigare, vem är vän, vem är fiende. Och hur får dom till det ? Blir ju alltid nån konstig situation i slutet på varje avsnitt så nu måste man ju nästa avsnitt.

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt slutat se på jordskott. Jag blir bara arg och irriterad av alla konstigheter. Det var mycket bättre förra säsongen.
    Han en fin ny vecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, mycke konstigheter är det men jag ser ännu.
      Ha en fin vecka du med.Kram Anders

      Radera