Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 7 november 2017

Möten.

I dag var det styrelsemöte med en hel del att behandla så det tog sin lilla tid. Men jag kom så småningom hem och fick i mig en fiskgryta som jag fixade till. Kan ju vara lite enkelriktat med min grytor, ibland blir det kött i den och återigen blir det fisk. De andra ingredienserna är ju nästan det samma, grunden är rotsaker och lök. Sen blir ju kryddningen lite olika, och så brukar jag ha i nåt slags fond, hummerfond i fiskgrytan och grönsaks- eller kalvfond i köttgrytan. Blir för det mesta gott och jag brukar se till att det kommer att räcka till åtminstone två måltider.

Eftermiddagen var jag i väg och kvitterade ut nya nycklar. Våra gamla lås är så slitna så nu ska det bli nya moderna portlås och nya lås till lägenheterna. Samtidigt sätts det in ett modernt bokningssystem till tvätt-stugan så nu får vi se hur dom ska lära gamla hundar sitta.
När jag ändå var i trakterna passade jag på att handla på Atterdags och köpte även kaffebröd. Sen ringde jag lillsyrran och sa att hon fick sätta på kaffehurran. Hon hade den andra syrra att hjälpa sig med tvätten men de fick ta en paus. Blev sittande där ett bra tag och pratade så det hann bli mörkt innan jag kom hem och fick ställa in handeln. Jag hade ju inte köpt nåt som behövde in i frysen och kyligt ute så var ingen fara på taket med handeln.
Och i morgon är det ett nytt möte inplanerat på eftermiddagen, förhoppningsvis är det fint väder på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar