Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 23 november 2017

Mycket motion blev det.

Möte uppe vid Stenhuggaren i dag, cyklade på nylagd asfalt men vägen är inte färdig ännu. Gatlyset ska i gång och jord ska fyllas på vid sidorna och mellan väg och cykel/gångväg. Var egentligen avstängt i tunneln under vägen men det gick att smyga sig förbi.
När jag skulle cykla hem efter mötet gick det inte att få upp låset, satt fast som berg. Fick gå hem eftersom de andra allaredan åkt i väg. Hem och äta och sen tog jag bilen och hade med mig en bultsax. Åkte förbi biltema och köpte ett nytt lås, femtio spänn. Bort till ABF och kollade låset satt fortfarande fast så det blev att ta bultsaxen. Sen i väg för att handla och ställa in bilen, och så gick jag upp och hämtade cykeln och cyklade hem.
 Nerifrån anslutningen till Biltemarondellen.
Kolonområdet till vänster och Telias paraboler till höger.
Mycket byggs det, här ser man även avstängningen där man
inte kan passera med bil men cykelbanan är fitt fram.
Hem och vila upp sig en stund sen var det dags att cykla ner till Munken. Jazzklubb i kväll och jag och min kompis Pelle skulle sitta i kassan. Det blev instruktioner på de nya rutinerna och sen hann vi med personalkäk innan folket började strömm till. Och som vanligt lyckades vi få till en del strul  med ipaden.
Men det ska nog ordna sig, och på slutet fick jag höra något av Almas Yebio som kompades av jazztrion.
Fick med mig en skiva hem också så i morgon ska det spisas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar