Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 22 november 2017

En vanlig onsdag,eller......

Hade beställt tid för att få på vinterdäcken på bilen så jag var nere vid halv tio. Så blev det naturligtvis en tur ner på hamnen, kom ner i backen en bit och tyckte det var nåt konstigt som ljud. Svor till över de där däckbytarna, bråttom ska det va. Men när jag stannade märktes inget, öppnade bakluckan och där var felet. Skulle ju lämna tillbaka stora grytan jag lånade förra veckan. Det var locket som skramlade. Kom ner till hamnen och fick se att de satt upp en julbock i den lilla rondellen, tänkte jag skulle fota innan den blir nerbränd men det blev inte av. Får se om den står kvar till i morgon.
Sen fortsatte jag att lämna av lånade saker, en svampkorg och två böcker vid min gamla körkompis Pelle. Han bjöd på fika och lite historier, fick även lyssna på ett band som han i sin tur lånat, en jazztrio och en vokalist som han känt genom alla år. Riktig bra musik var det, får se om han kan spela av bandet så jag får ett ex.
Hem för mat och sen en bra stund framför datan för uppdatering av hemsidan. En del gammalt från förra veckan som måste bort samt en del nytt i stället. Sen ramlade faktiskt ögonen till när jag blev sittande för att lyssna till musik inför kvällens övning. Blev en stund på soffan till slut, tur man bara kan gå ifrån.
Övningen i kväll blev lite rörigt, det börjar närma sig framträdande och i kväll var vår ordinarie lokal upptagen. Vi skulle ha en liten elorgel eftersom den lokal vi lånade var utan, men orgeln visade sig vara trasig. Blev lite konstigt med bara en iphone som instrument. Men det ska nog ordna sig, en övning kvar innan Eksta första advent.

2 kommentarer:

  1. Jag har varit i stan i dag. Hade jag vetat att det fanns i julbock i den där rondellen hade jag åkt dit och tagit ett foto. Hoppas den finns kvar på lördag.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte hunnit med att kolla i dag om den står kvar men det
      får vi hoppas. Kram !

      Radera