Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 9 november 2017

Bättre sent än aldrig.

Blev inget skrivande här i går kväll när jag kom hem i från kören. Var inte på humör eftersom det var mer rummelraj än körövning. Många som hade synpunkter,även jag, och mycket prat så det blev aldrig någon riktig stuns på övandet. Och det är inte mer tre övningar kvar innan vi ska ut till Eksta och medverka i en mässa därute. Minst två sånger som vi knappt sett något på av de som ska framföras, så mina synpunkter var om vi överhuvudtaget skule få ordning på dom. Jo då, det skulle ordna sig, det var då jag kom till tänka på Rummelraj. Där tycker vi faktiskt att kommer det nåt ord här eller nån ton där snett så gör det inget vi är ju det vi heter. När jag däremot ska sjunga med Öronfröjd då ska det vara så att det sitter ordentligt. Vi får väl se hur det blir, nu blev jag uppringd i dag för att vi tenorer skulle ha en extra stämövning.Det behövs.

I går var det annars en del att göra, fick klart med en del som varit lite osäkert. Har löst sig med Lucia till decembermötet, sexans klass i Västerhejde brukar ställa upp men kunde inte i år. Men nu har jag fått tag på en ersättare som inte går av för hackor. Och har löst sig äntligen med en som kan hålla i och lära oss om den nya tekniken i smarttelefoner och paddor.
Möte på eftermiddagen med pensionärrådsgruppen, måste ju snacka i hop oss så åtminstone vi drar åt samma håll. Därefter passade jag på att dra hundrafemtio kopior när jag ändå var uppe vid ABF, då slipper jag betala papperet, men föreningen får ju en faktura.

Så tyckte jag att det var dags att besiktiga den nybyggda spången längs med ån ute vid Själsö. Det är ett gediget arbete som har blivit gjort därute.
Förut när man gick här var det risk för att snubbla i, det är ingen större
risk för nu. Såg dock inte en enda firre på de tre- fyrahundra meterna.

Grått och disigt och man ser knappt gränsen mellan hav och himmel.
"Fett stille" var det också. Själsö fiskeläge till vänster.

Och innan jag cyklade iväg till kören var jag med på studiebesöket vid Barlingbo bryggeri. Riktigt bra guide, det var bryggaren själv. Han visade oss det första mäskkärlet där han och en kompis började brygga öl för kul för ett antal år sen. Det används ännu ibland, men annars är det större grejer nu och betydligt mer mängdmässigt. Riktigt intressant tyckte jag och tänkte på när jag själv bryggde dricke ibland hemma på gården. Provsmakningen efteråt hoppade jag dock över, skulle jag kanske inte ha gjort när jag tänker efter.
Och inte var det någon som ville stoppa ner nåt i ryggan
där jag hade sångpärmen.

2 kommentarer:

  1. Så vackert fotot från Botaniska här. Det är ett maffigt träd!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är det fint och vilka färger. Syns bara att min mobil
      inte kan få fram de riktigt sprakande färgern. Kram

      Radera