Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 15 oktober 2017

Söndagspromis.

Sovmorgon, som vanligt höll jag på att säga. Har blivit ortroligt slö på morgnarna, vet inte om det beror på att jag kommer sent i säng och sen sover dåligt. Och när jag är som tröttast på dygnet det är mellan halv sex och halv sju på kvällen/eftermiddagen.
Kom i alla fall mig för att gå upp till kolonilotten i det rätt skapliga vädret. Rätt kul att gå i kring där på gamla A7-fältet. Alltid är det nåt nytt, om inte annat så har byggarna en hel del att fixa till efter blåsten när de kommer tillbaka i morgonbitti. Nu tog jag inte bilder på de inhägnader som blåst i kull men däremot på lite annat.

Gotlandsbyggen har tagit sig in från Hemse och ska bygga radhus i bostadsrättform


Och här ska det tydligen bli en busshållplats mitt ute på fältet,
 nåja i bakgrunden vid flaggorna ska HSB bygga bostäder.

Fortsatte upp till kolonin och där var allt sig likt, inget har åtminstone hänt på våran lott. Pratade lite med två damer som är grannar med sina lotter. Gick förbi syrran och rapporterade att allt var väl.
Gick vidare hemåt och fixade till till käk där jag använde en del av svampen jag plockade i veckan. Sen var det vila framför teven som gällde. Halvlåg och slötittade på sport och sen såg jag ett intressant naturprogram nere från Patagonien längst ner i Sydamerika, det höll mig vaken så det måste ha varit bra.
Och nu ska jag titta på nya säsongen av Jordskott som startar i kväll.

2 kommentarer:

  1. Jag tog mig en skön söndagspromenad jag också!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min vecka kan bli kämpig med möten, men, men.
      Ha en bra vecka du också. Kram

      Radera