Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 16 oktober 2017

Första dagen på de många mötenas vecka.

Hela veckan är så gott som fullbokad, förstår inte hur det kan bli så.
I dag var alla ordförande plus vice kallade till möte av PRO-distriktet. En hel del info blir det, men ändå rätt bra för det var rätt mangrann uppslutning för en gångs skull och en del nya ansikten var det. Vi fick present-era oss och vår respektive förening i korta ordalag och det blir ju ganska likt sig eftersom vi har ungefär samma aktiviteter. Blir inte så mycket sampratande när vi bara har en kort eftermiddag på oss.
I morgon har jag ett möte med blodsugarna nere på lasarettet, sen hoppas jag på bra väder så att syrran och jag kommer ut i svampskogen som jag har planerat. Men det skule ju bli bra väder.
På onsdag har vi vårt ordinarie månadsmöte och med förberedelser och dukning går ju nästan hela dagen. Så blir det en improviserad körfest i samband med övningen i Öronfröjd på kvällen.
Torsdag har vi tillsammans med Byggfacken bokat in Seniorshopen på två sittningar ute i Västerhejde. Får se om det blir så mycket folk, vi har tagit in föranmälningar för att vi ska kunna räkna ut hur mycket kaffebröd som går åt. Men, vad det gäller anmälningarna så blir det inte så kostsamt. Förmiddagen lägger jag på det och på kvällen är det Rummelrajövning i Vallstena.
Fredag är jag ledig hela dagen och på lördag är det som vanligt på lördagar med den skillnaden att jag är bortbjuden på kvällen. Och veckan avslutas med att jag tänkte gå på Officerskörens Tack och adjö- föreställning i Säveskolans aula.

Jag får hämta inspiration genom att gå ut på balkongen och titta på den envisa kaktusen därute. Verkar som att "så länge jag får stå kvar härut så trivs jag"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar