Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 31 oktober 2017

Fortsatt invintring.

Räknar med att värmen är slut så nu har mina kaktusar ute på balkongen fått komma in i sovrummet. Jag har ingen värme på där så där ska de få övervintra. Blev lite ommöblerande därinne för att få plats men det får jag väl stå ut med. Får se om det blir någon sömn i natt för sängen fick jag svänga nittio grader.

Nu står några krukor med gräslök, persilja och timjan kvar därute på balkongen och de får dom stå ut med hela vintern. Kommer det nu en regndag med så ska jag passa på att skura av därute.

Eftermiddagen tog jag på mig spenderbyxorna, min gamla kökslampa skulle ha varit utbytt för flera år sen egentligen. Nu blev det av, såg en annons där dom sänkt priset på en lampa. När jag kom dit och sa att den där vill jag ha då sa expediten, men ska du inte ha den här i stället. Hon visade mig en faktiskt snyggare lampa, och billigare, ! Naturligtvis blev det köp. Åkte vidare till nästa affär där jag såg på kabinväskor, jag ska ju ut och flyga senare och hittade en skapligt billig. Då vet jag det tänkte jag och gick mot kassan, när jag kommit halvägs vände jag och hämtade väskan, den fick åka med hem. In i nästa affär för att titta på en kontorsstol så att jag kanske så småningom kan få slänga ut den gamla, tråkiga och alls inte sittriktiga jag övertog efter dotera.
Fyrahundra spänn för en kontorsstol, vem kan låta bli att ta med den hem i kartong. Så efter en och en halv timmes monterande har jag nu provsuttit den några timmar. Fick ett mail med med en massa handlingar som jag kände mig tvungen att dra ut och mitt i alltihop tog naturligtvis tonern slut i skrivaren. Den har flaggat för det ett tag så jag hade varit förutseende och köpt hem. Men det är ju alltid lite strul när man ska byta patroner. Konstigt nog blir jag alltid lite svart om fingrarna då också, men nu är det gjort.
Och stolen känns ännu lika skön och sittriktig som när jag provade den i affären.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar