Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 1 november 2017

Sömnlös natt.

Vet inte om det var att jag svängde sängen eller det var det jag åt innan jag gick och la mig. Men jag har sovit otroligt dåligt i natt. Och var trött som attan när jag väl kom ur sängen en bit efter åtta. Släpade mig upp och tog min veckodos med tabletter som jag tar på onsdagarna. Sprutan i låret funkade bra den här gången, men jag var fortfarande trött och frusen. Gick in och la mig med tidningen i soffan för att läsa.Vaknade klockan ett med fortfarande oläst tidning och trött, en mandarin smakade inte nåt vidare men slank ner. Vid tretiden åt jag frukost med ett par baljor kaffe och livsandarna började vakna. Var dock fort-farande inne på att hoppa över kören i kväll.  Vi har ett inhopp av Christina som vickade i våras och vi ska vara med på en konsert i domkyrkan på fredag. Jag var ju inte med i våras när de andra sjöng de två låtarna som vi ska sjunga så jag vet inte om jag hänger med efter bara en övning.

Vid fem hade jag bestämt mig att jag är med i kören i kväll så får jag se om det löser sig. Rätt rörigt med olika versioner på noterna, men så småningom så fick jag något sånär kläm på det. Vi sjunger ganska mycket herrstämmor tillsammans så det är bara att hänga med. Vi övade på en låt före fikat och sen blev det den andra efter. När vi skulle gå hem undrade hon om vi skulle ta med en tredje låt, "i så fall behöver jag er en kvart till" säger hon. När kvarten var gången så hade vi tre låtar på vår repertoar till på fredag kväll !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar