Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 17 oktober 2017

En riktigt bra dag.

Var iväg tidigt ner på lasarettet och blev av med två rör blod ganska fort. Hem för lite ombyte av kläder och skodon och så bort i småregnet för att hämta syrran. Vi åkte mot bättre väder hela tiden och jag var lite tveksam till var jag hade mitt svampställe. hittade dit så småningom, men det gav inte mycket.

Åkte iväg en liten bit där jag har hitta gott om rödgul trumpetsvamp tidigare, men inget hittade jag. När jag gick tillbaka till bilen ropade syrran, kan du ta hit min korg. Där stod hon med händerna fulla med trattisar.
Som tur var hade jag med min egen korg för hon hade tydligen stött på bästa stället. Åtminstone hittade jag så mycket så jag nästan var tvungen att blunda till slut.

Blev en hel del, och det ska ju ta vara på alltihop också. Satt ett bra tag och fick i hop nio liter rensade trattisar.
Vi drog hemåt på lite krokiga vägar och det finns ju en hel del att upptäcka när man åker på de litet mindre vägarna som inte används så ofta.
En gammal vägbro som det stilla vattnet speglar.


Och vad är det som ligger därborta ?


Är det ett rådjur som fallit eller vad är det ? Nja, kan det vara en älg, här ?
Eller är det bara naturen som spelar oss ett spratt.

Hur som helst en underbar dag i skogen, visst gör det lite ont i fotlederna.
Men såna här dagar får man tåla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar