Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 18 oktober 2017

Positivitetsdag.

Månadsmöte i PRO med en av öns postivaste människor, Ann-Mari Lindahl. Hon tycker själv att hon bara är den hon är men som kan vända det negativa som händer till något positivt. Det gavs många exempel och sen avslutar hon med att alla får resa sig upp, vända sig mot sin bordsgranne och ge varandra en kram.
Och jag fick naturligtvis en stor kram av henna när jag tackade med en blomma.
När mötet var klart gick jag införbi skolan och beställde den vanliga Luciatablån som vi har som tradition på vårt sista månadsmöte för året. I år infaller det på rätt dag, onsdagen den trettonde december.

Hem för lite återhämtning, hann dock inte med en liten välbehövlig blund för det var en del ringande på mobilen om än det ena än det andra.

Och körövningen var kombinerad med en Oktoberfest, mycket av Öronfröjds festrepertoar sjöngs igenom och där satt jag och drack alkoholfri öl. Men det går ju att sjunga ändå de gamla visorna, låter kanske till och med bättre. Tidig hemgång för alla och cyklade hemåt med min grannar en bit bort. Känns faktiskt litet konstigt att varit på fest och vara hemma tidigt och krypa ner i sängen helt nykter. Funkar ju det med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar