Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 27 augusti 2017

Söndag kväll.

Dagarna skramlar på och det blir mer och mer höstlikt. I fredags hade vi en liten träff för oss som fixar inför våra månadsmöten ute i Västerhejde under säsongen, kassören hade sett till att vi fick mat, en liten buffé med lite godsaker. Det fanns så att vi blev ordentligt mätta och ändå blev det en hel del kvar på faten, kan ju bero på att värdinnan hade bakat mycket och gott kaffebröd till kaffet vi började med vid samlingen. Nu kör vi ett år igen av bara farten, vi är ett gäng där alla vet vad som ska göras och det känns som att vi blir fortare färdiga varje gång. Problemet är kanske att vi blir äldre och det kan bli tyngre och tyngre för oss. Och det är inte lätt att få in yngre folk som tar över efter oss så vi sliter ett tag till, ett år i taget.
Lördagen var det lite fix och trix, melodikrysset, kolonilotten och handel och sen har snart den dagen gått.
I dag har jag varit på När hela dagen. När Open spelades därute och tio killar gick trettiosex hål. Tyvärr så var det inte fler men de hade väl sett på väderförutsättningarna. Jag var inne och tittade på förutsättningarna på två siter innan jag åkte ut, tyckte det såg bra ut att det inte skulle komma regn förrän fram mot tolv halv ett. Mötte regnet allaredan i Etelhem när jag körde ut och tyckte att va fasen har vi för meterologer. Nåja det regnade till halvvägs mellan Lau och När sen var det faktiskt uppehåll till tolv.
Men sen började det REGNA ! Blött vått och otrevligt för dom som spelade, jag som satt i en golfbil och agerade domare hade i alla fall tak över huvudet men det regnade in i från sidorna. Inte hade jag så mycket att göra heller, komma med lite glada tillrop, svara på någon enkel fråga ibland i övrigt bara vara tillhands om det skulle uppstå något. Kollade att banan var spelbar hela tiden och att inte greenerna blev översvämmade. Strax före halv fem kom sista bollen in, då knappade tävlingsledare Pelle in resultaten och vi hade en prislista. Prisutdelning och alla kunde se till att så snabbt som möjligt få torra käder på sig.
Själv hade jag en blöt jacka som kunde ta av mig och var torr under, byxbenen var det väl lite si och så med men de hade torkat i bilen hem till stan.
Var förbi dotera och måg och blev tillfixad i skallen och en kopp kaffe på det satt bra. Varmdusch och en liten virre när jag hade anlänt hem satt inte heller dåligt. Kröp upp i tevefåtöljen och såg andra avsnittet av den norska serien Nobel och höll mig vaken hela tiden, bara en sån sak säger att serien är väl värd att se.

1 kommentar:

  1. Nobel är bra. Norrmännen levererar verkligen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera