Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 24 september 2017

Söndagkväll......igen en månad senare.

Har fått tillbaks lusten att skriva av mig igen, har inte känt mig motiverad att skriva om hur modstulen jag är när inte min kropp vill göra som jag vill. Men nu kanske jag kommit in i nån sorts acceptans att jag inte kan hålla på med det som jag alltid tagit för givet. Kom underfund med att jag skulle ringa och tala om att jag inte försvarar min titel i Hösttouren i år så att de kunde sätta in en ny fjärdeman.
Då var det nåt som gjorde att jag kom över det här med att jag får göra så gott det går i fortsättningen. Ta en sväng i svampskogen den dag jag tycker att jag vill. Försöka gå ut på Hällarna för att bara gå, fast det gör ont när jag trampar snett. Att tala om att jag ställer in golfklubborna gjorde susen, fick massor av respons på det som gjorde att jag kom på andra tankar.
Har faktiskt hunnit med en hel del under min bortavaro på det här stället. Var i Säter och spelade RM i PRO-golf, spelade individuellt första dagen och cochade andra dagen. Som tur var så var det några som körde golfbil då andradagen som jag kunde åka med när jag följde mina lagkamrater. Fina vyer var det från golfbanan på nästan varje hål.

Sen har jag hunit med att åka långt upp i Lappland för att hämta en orgel, en historia som jag får ta en annan gång. Många trevliga människor träffade jag på i alla fall och kom lite in under ytan på. Någonstan mellan hundraåttiofem och hundranittio mil blev det i bilen.
Höga kustenbron

Ibland så undrade vi om vi kört rätt

En orgelpipa i varje vit propp och de två grå längst bak, sen var det ytterligare elva baspipor
i en egen ställning. Lite att plocka med, att jag blev kallad orgelbyggare tog jag
som en utmaning men var tvungen att ta ur dom villfarelsen.

Och sen har ju hösten kommit och med den en massa skördande på kolonilotten, potatisen har kommit ur jorden. En hel del visset har blivit undanröjt och snart är det dags för höstgrävning och plantering av vitlöken för att få den fin till nästa år. Ska även omskola en del jordgubbsplantor och klippa ner den vildvuxna vinrankan i växthuset. Men jag får väl försöka redovisa efterhand.
Och så är det ju dags för PRO att vakna upp från sommarvilan så sysselsättning saknas inte. Men,men ska försöka vara lite mer aktiv här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar