Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 14 juli 2017

Öppet skjutfält 2.

Skjutfältet drar nu när jag vet att det är öppet för allmänheten, när klockan började närma sig halv tio kunde jag inte hålla mig längre. Det gäller ju att passa på, de stänger ju till den fjortonde augusti på obestämd tid.
Först en tur ner på hamnen där den här skönheteten låg vid kaj. 
Sea Clodh hemmahörande i Valletta på Malta.

Fortsatte sen upp mot bygget av kryssningskajen, där höll de på med gjutning nästan längst ut. Tanken gick till ställningsraset i Ludvika i går. Men här var det inte så stora gjutformer.
Kom så småningom ut till min destination för dagen, började i norr och var nere till Lillklint. Tog lite bilder på utsikten och en hel del blommor på min fortsatta färd längs N Strandridarvägen.
Utsikt in mot Visby.

Cikoria eller Vägvårda som jag tycker är så fint
namn på en fin blomma.

Rödboväg nerifrån, lika spikrak som söndagens bild
från andra hållet.

Kom efter att ha tagit mig fram på slingrig väg där hällen för det mesta är i dagen, fram till
det gamla fiskeläget Blåhäll. Det är numera mer eller mindre övergivet men jag tror att de gamla
 stugägarna ännu sköter om sina stugor. Om de får dispens att åka ner eller inte vet jag inget om.
Kan ju också vara så att det numera bara är militärer som använder och sköter om stugorna.

Efter nästan tre timmar gick färden åter via Suderbys väg, men jag var tvungen att 
ta några bilder av de här "haven" av vit fetknopp.

Ännu är det en exakt månad innan militären stänger igen så det blir nog ett antal besök till
därute på fältet. Fortsättning följer.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar