Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 12 juli 2017

En alldeles vanlig onsdag.

Rubriken kanske inte stämmer så bra när jag tänker efter. Dagen började med att jag vaknade nån gång efter sex och hade inte varit uppe och hämtat tidningen. Låg kvar halvslumrande till fram emot åtta då jag tog mig upp och ut till frukostbordet. Tidningen hämtades och jag satt vid bordet och löste dagens Sudoku. Bara en sån sak, men sen gick det sin gilla gång. Efter frukosten var slut in och kolla på datorn, mail och facebook. Cyklade ner till apoteket och hämtade ut en laddning magmedicin.
Så småningom lunch och så satte jag mig med en bok men ögonen ramlade i hop igen. Vaknar och funderar var är jag och hur mycket är klockan. Nästan två, tar mig i kragen och cyklar upp till kolonin.
Där uppe är syrran och rensar ogräs och vissna blommor så nu måste jag ha en ny bild här längst upp.
Jag sätter i gång och rensar bland grönsakerna, rensar bort en del dåliga jordgubbsplantor som det inte varit några gubbar på alls. Om det beror på att de är de äldsta plantorna eller att de inte fått tillräckligt med vatten vet jag inte. Men jag tror på det första så nu är jorgubbslandet lite mindre, tillfälligt ?

Gräver upp några kok potatis, tar en del snart för träiga rädisor, gallrar bort en del morötter och dill och tar även med mig några små salladslökar hem. En vitlök åker med hem också. Cyklar förbi storasyster för en kopp kaffe innan det är dags för att laga till primörerna för en improviserad kvällsmåltid.
Sätter mig framför teven för att se Rapport och vaknar upp mitt i ett jäkligt intressant Uppdrag granskning.
Ser sen upplösningen av V86 med Gotlandslöpningen, det var ju travfest på Skrubbs i kväll. Hade det varit för några år sen så hade jag absolut varit där men nu är det inte riktigt samma dragningskraft längre.
Och så blir det en sista koll vid datorn igen innan jag knackar ner detta, och nu är det dags att sova, igen.

2 kommentarer:

  1. Jag startar också dagen med att lösa dagens sudoku när jag bläddrat igenom tidningen.
    Angående dina jordgubbar så är det nog så att plantorna ger mindre och mindre ju äldre de blir. De gamla måste bytas ut om man vill ha mycket bär. Så har i alla fall jag lärt mig.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog så att de gamla ska ersättas med nya friska plantor, Grävde upp en del av de äldsta och ska ersätta dom senare i höst med nya.Sen är det frågan om man inte ska byta plats också, men det visar sig. Kram Anders

      Radera