Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 11 juli 2017

Golf på När.

Hade anmält mig till tävlingen Cancerfonden därute och då är det ju bara att ge sig ut trots duggregn här i stan. Det duggade på ända ut en bit i Lau men sen ljusnade det lite mer. Och när jag gick ut med mina medspelare i bollen så blev vädret bara bättre och bättre. Shorts och pikétröja var det som gällde efter nio hål. Mitt spel gick visserligen inget vidare men det funkade i övrigt ganska skapligt.
Eftersom startavgiften var etthundra spänn per person och hela avgiften gick till Cancerfonden så fick dom ett tillskott på dryga femtusen kronor. Tror de flesta känner som jag att även om inte spelet gått så bra så har jag i alla fall bidragit med något lite.
Och efter en heldag därute känner åtminstone jag mig ganska trött så jag stannade till på ett ställe, klev ur bilen och hämtade luft. Fick några bilder på blomprakten, men blir lite sorgsen när jag konsulterar blomboken och den säger om de här, blommar på sensommaren ! Tiden bara rinner i väg.
Praktbrunört mitt i bilden med andra arter.

En ordentlig backe med Baldersbrå

Och en vägkant på Ö Gotland med Spenört.

Tänk vad jag får se när jag blir lite dåsig och stannar till och går ur bilen.
Sen kan man med gott samvete i stället nicka till framför teven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar