Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 29 juni 2017

Urblåst ?

Snacka om att vara blåst, gått och väntat på regn hela dagen på Slite men inte kom det något regn.
Däremot har vinden bara ökat efterhand för att nu mot slutet av tävlingen i kväll vara uppe i att smågrenar blåste av. Uppskattningsvis 15-16 m/sek med kanska ännu mer i byarna. Spelarna hade det inte lätt med sid-, med- och motvind. Inte nog med det, greenerna var även de urblåsta och mycket snabba. Ibland så att bollen inte låg still i blåsten, och en liten lätt putt kunde sticka förbi hålet med flera meter.
Men de flesta verkade nöjda ändå, det är ju lika för alla så vad är att göra. Resultaten blir ju därefter men som sagt lika för alla.
Min gamla skolengelska kanske behöver fräschas upp. Visade en dam var hennes boll låg, den hade gått över green och in i ett lite sämre ställe. När jag då, on english, försökte skämta med att hon hade bollen men kanske på ett ställe som inte var så lätt att spela från. Hon murrade till något och när jag då, fortfarande på min bästa skolengelska frågade, what did you say fick jag till svar. I´m talking english !
Nå väl, hon fick upp bollen på green och tackade för att jag hittat bollen.
I morgon är sista dagen och tävlingsledningen där har bestämt att flytta fram starten och köra både från ettans och tians tee. Innebär att jag bör vara på plats när första start går kl 06:30. Så dags att krypa ner mellan lakanen.


1 kommentar:

  1. Jag har tänkt på golfarna och alla andra utomhusidrottare i dag, för det är fasligt så det blåst på i byarna. Regnet uteblev, men nu påstår de att det ska komma stora mängder i morgon i stället. Vi får väl se hur det blir med det.
    Önskar dig en god natts sömn!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera