Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 28 juni 2017

Golf för hela slanten, nästan.

I går tisdag drog golfen i gång och jag var ute på Slite GK vid halv nio ungefär. Hämtade ut en golfbil och startlistor och sen var det bara att ge sig ut på banan och se till att de tävlande sköter sig. Nu har vi inte så mycket att göra som domare utan de tävlande löser i de flesta fall sina problem själva. Sen om det blir rätt eller fel vet vi ju inte. Men bland de här tävlande blir det nog i de flesta fall rätt. Jag tror jag hade två tillfällen där jag fick rådfrågningar och där jag fick tala om vad som var rätt i de fallen.
Jag har i alla fall kommit underfund med att ju bättre spelare, längre tid tar ronderna. De första startar vid halv åtta och de sista kommer inte in förrän strax före arton,
Jag lämnade över vid ettiden och efter mat åkte jag hemåt och fick en del ärenden uträttade.

I dag var det dags för eget tävlande, hade ju anmält mig och storebror till öppen veterandag på Ljugarn.
Det var parspel som gällde och nio håls ecletic vilket innebär att man spelar nio hål och sen spelar man om de nio hålen igen och försöker förbättra resultatet på varje hål. Passande spelform på Ljugarns niohålsbana. Det är lätt att göra samma misstag om igen, men vi lyckades förbättra något hål och slutade på tionde plats av tjugosex, så vi var ganska nöjda. Vi hade tre poäng upp till prisplats och fem till förstaplatsen, och hade vi inte..........
Åkte hem över Katthammarsvik, var sugen på glass och tyckte det kunde vara lämpligt att ta omvägen.
Träffade på några bekanta så jag fick sällskap en liten stund, med lite prat. Sen satt jag och hörde på radion om tävlingarna på NWIG och kom underfund att cykelloppen avgjordes delvis på den väg jag skulle åka hemåt. Mycket riktigt, halvägs till stan blev jag stoppad av en polis och fick köra av vägen vid Endrebacke. Efter en stund stängde de av även södergående trafik med en polisbuss och så kom det först en polismotorcykel, sen två till och efter dom kom det en klunga på en tjugo man ungefär med fullt ös. Efter en stund kom en något större klunga med lite lugnare fart. Sen kom det ingenting, och ingenting och så fick vi då åka norrut. När jag kom fram till polisbussen visar det sig att den har en kö norrifrån på uppskattningsvis en bit över hundra bilar. Folk hade ju slutat jobba och ville hem, men är det tävlingar så är det.
Kom hem för en dusch och första veckosprutan på egen hand, gick bra. Få i sig lite mat blev svårare, först ringde en, sen en till och sen ringde storebror och sa att han efter flera timmar återhämtat sig efter golfen. Till slut fick jag i mig mat och skulle se Rapport, såg rubrikerna och sen var det Östnytt, var tog resten vägen. Tydligen fler som är trötta. Lika bra att gå och vila sig för i morgon är det dags igen på Slite och på fredag avslutning på Kronholmen, två långdagar väntar innan lördagsvilan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar